Obchodní podmínky
Provozovatel webu TheBeast.cz, společnost KRABS COMPANY s.r.o., IČO: 17876893, DIČ: CZ17876893, se sídlem Ovesná 586, 250 92 Šestajovice tímto vydává tyto všeobecné obchodní podmínky, které upravují smluvní vztahy mezi prodávajícím, zastoupeným provozovatelem (případně provozovatelem samotným v postavení prodávajícího) na jedné straně a kupujícím na straně druhé a které jsou pro tento vztah právně závazné, jelikož tvoří nedílnou součást kupní smlouvy, která je uzavírána v případě koupě zboží kupujícím.
Provozovatel v tomto bodě výslovně upozorňuje na odchylnou úpravu některých skutečností, kterým by kupující měl věnovat pozornost. Konkrétně se jedná o čl. V., odst. 3, týkající se zkrácené reklamační lhůty, čl. V., odst. 3, 4, týkající se nemožnosti výměny zboží za nové zboží s ohledem na unikátnost nabídky prodávajícího, resp. platformy a též čl. V., odst. 6, týkající se nemožnosti vrácení zboží a následného započítání nároku na zboží nové.
I.
Definice některých smluvních pojmů
Zalistování |
Zařazení konkrétního produktu prodávajícím do nabídkového katalogu provozovatele platformy sell.thebeast.cz tak, že jej (pakliže splňuje podmínky, projde fyzickou vizuální kontrolou a zároveň bude nabízeno za aktuálně nejnižší cen) kupující může na platformě zakoupit. |
Provozovatel |
Společnost KRABS COMPANY s.r.o., IČO: 17876893, DIČ: CZ17876893, se sídlem Ovesná 586, 250 92 Šestajovice, e-mail: csthebeastcz@gmail.com web: TheBeast.cz Číslo účtu: 63559293690/0800 IBAN: CZ50 0800 0000 0063 5592 9369 BIC/SWIFT: GIBACZPX Měna: CZK |
|
Číslo účtu: 2172988253/0800 IBAN: CZ30 0800 0000 0021 7298 8253 BIC/SWIFT: GIBACZPX Měna: EUR
jakožto subjekt, provozující web na doméně TheBeast.cz, případně jím pověřené osoby, či zaměstnanci. |
Platforma |
Webový portál, umožňující nákup a prodej zboží na doméně TheBeast.cz, provozovaný provozovatelem, kde prodávající nabízejí své zboží. |
Prodávající |
Osoba, která není plátcem DPH, realizující prodej zalistovaného zboží kupujícímu prostřednictvím platformy, přičemž platforma jej při tomto prodeji zastupuje. |
Kupující |
Osoba, realizující koupi zalistovaného zboží od prodávajícího prostřednictvím platformy. |
Registrace |
Registrací se rozumí aktivní činnost prodávajícího, v rámci které při vytvoření účtu uvede platné údaje, vztahující se k jeho osobě, zejména pak jméno a příjmení (nebo název obchodní společnosti), dále pak IČO, pokud je subjekt podnikatelem a taktéž adresu bydliště nebo sídla společnosti, kontaktní e-mail, telefon a číslo účtu pro výplatu kupní ceny k výplatě prodávajícímu. |
VOP |
Všeobecné obchodní podmínky provozu na platformě TheBeast.cz, kterými se řídí vztahy mezi prodávajícím (zastoupeným platformou) a kupujícím. |
Kupní cena |
Celková cena, za kterou je zboží na platformě nabízeno a kterou uhradí zákazník. |
Přepravce |
Subjekt, který zajišťuje dodání zboží od prodávajícího ke kupujícímu (ať už doručením na adresu bydliště či sídla kupujícího nebo na vlastní pobočku, kde si kupující zboží osobně vyzvedne). |
Dodací adresa |
Adresa, kterou kupující uvedl jako místo, kam má být objednávka doručena (ať už bydliště, či sídlo kupujícího nebo pobočka přepravce). |
Realizace objednávky |
Postup kupujícího od výběru zalistovaného zboží až po výběr dopravy zboží a odeslání objednávky. |
II.
Úvodní ustanovení
- Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího, platformy (provozovatele) a kupujícího, kteří uzavírají kupní smlouvu při nákupu zboží na platformě TheBeast.cz a tvoří nedílnou součást takové kupní smlouvy.
- Informace, které jsou uvedeny u konkrétního zboží obsahují ceny včetně DPH, přičemž k takovéto ceně bude následně ještě připočtena cena za dopravu zboží ke kupujícímu.
- Prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít z důvodů na straně prodávajícího (např. z důvodu, že nabízené zboží již nebude možné dodat) s kupujícím kupní smlouvu, což kupující bere na vědomí.
- Prodávající a kupující se zavazují komunikovat v zásadních otázkách pouze písemně a to elektronicky prostřednictvím e-mailu, přičemž za kontaktní e-mail prodávajícího (zastoupeného provozovatelem) je takový e-mail, který je uvedený na webových stránkách platformy TheBeast.cz. Za kontaktní e-mail kupujícího je považován takový e-mail, který uvede při realizaci objednávky.
- Kupující souhlasem s těmito VOP výslovně souhlasí s vyloučením § 1764 – 1766 zák. č. 89/2012 Sb.
- Kupující bere na vědomí, že smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím se řídí ust. §90 zák. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, případně ustanovením obdobným pro případ, že by dané ustanovení pozbylo platnosti a bylo nahrazeno jiným, obsahově shodným.
III.
Objednání zboží a uzavření kupní smlouvy
- Kupující realizuje objednávku tak, že na platformě provozovatele vyplní při objednání zboží konkrétní údaje o své osobě, přičemž údaje zde uvedené jsou provozovatelem považovány za správné a kupující se zavazuje takové údaje před realizací objednávky
- Při realizaci objednávky je kupující povinen vyplnit požadovaná pole objednávkového formuláře, přičemž zároveň pro dokončení objednávky souhlasí s těmito VOP, kdy rovněž potvrzuje, že měl možnost se seznámit s jejich obsahem a že s ním bez výhrad souhlasí.
- V návaznosti na realizaci objednávky obdrží kupující od prodávajícího (zastoupeného platformou) potvrzení o obdržené objednávce a to na e-mail, který kupující vyplní při realizaci objednávky. Tímto okamžikem dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, přičemž kupující zároveň v tomto e-mailu obdrží aktuální verzi VOP, které jsou nedílnou součástí dané kupní
- Realizovaná objednávka je závazná, přičemž kupující ji může zrušit až do okamžiku, kdy platforma informuje kupujícího, že bylo zboží předáno k přepravě. Kupující tak může učinit e-mailem, či telefonicky prostřednictvím kontaktních údajů na webu
- Pakliže by došlo k situaci, kdy některá realizovaná objednávka nemůže být prodávajícím (zastoupeným platformou) realizována (např. dojde k vyprodání zboží), prodávající (zastoupený platformou) se zavazuje o tom kupujícího vyrozumět a v případě, že to bude možné, navrhnout náhradní řešení, např. dodání stejného typu zboží v jiné barvě nebo obdobné velikosti. V takovém případě dochází k automatickému zrušení kupní smlouvy a zároveň k návrhu nové kupní smlouvy, která je uzavřena okamžikem souhlasu kupujícího, přičemž i tato nová kupní smlouva se řídí již dříve doručenými VOP. Stejně tak má prodávající právo odstoupit od smlouvy i v případě, když by vinou technického, či lidského faktoru bylo zboží na platformě nabízeno za zjevně neadekvátní kupní cenu. V takovém případě o tom bude prodávající neprodleně informovat kupujícího.
- Prodávající si taktéž vyhrazuje právo neuzavřít s kupujícím z důvodů na straně prodávajícího (či platformy) s kupujícím kupní smlouvu, což kupující bere na vědomí
- Platforma si vyhrazuje právo kupní smlouvu v zastoupení prodávajícího zrušit v případě, že zboží nebylo prodávajícím dodáno nebo nebylo dodáno v odpovídající kvalitě, či včas, což bere prodávající i kupující na vědomí a s tímto souhlasí. O takovém postupu dle předchozího odstavce bude platforma kupujícího bezodkladně
IV.
Platební podmínky, dodání zboží a odstoupení od smlouvy
- Kupní cena představuje celkovou cenu zboží, včetně DPH. Společně s ní je kupující povinen uhradit prodávajícímu (zastoupenému platformou) taktéž náklady na dopravu zboží a to v konkrétní výši, která se kupujícímu zobrazí na platformě před odesláním objednávky podle toho, jakou dopravu si kupující zvolí.
- Dostupné platební metody jsou platba kartou, Apple Pay a Google
- Prodávající dodá uhrazené zboží vždy na adresu, kterou kupující uvedl jako adresu dodací. Na takové adrese je kupující povinen si zboží převzít (ať už jde o doručení na konkrétní adresu bydliště či sídla kupujícího, nebo o doručení na pobočku přepravce). Pokud tak neučiní ve lhůtě stanovené přepravcem, zavazuje se pro případ náhradního doručení k úhradě takto dodatečně vzniklých nákladů na straně prodávajícího
(platformy), pokud takové náklady vzniknou.
- Kupující se doručené zboží zavazuje zkontrolovat a to jak bezprostředně po doručení zboží přepravcem (zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v takovém případě se kupující zavazuje tuto skutečnost neprodleně sdělit přepravci), ale taktéž bezprostředně po doručení zkontrolovat i samotné zboží a v případě, že by vykazovalo jakékoliv zjevné vady, sdělit tuto skutečnost bezodkladně prodávajícímu (platformě).
- V návaznosti na doručení zboží kupujícímu vystaví prodávající (prostřednictvím platformy) kupujícímu fakturu, která mu bude zaslána na e-mail kupujícího, uvedený v objednávce zboží.
- V případě, že kupující realizoval objednávku a uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost, je na něj pohlíženo jako na spotřebitele a v takovém případě má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Toto neplatí, je-li prodávajícím fyzická osoba nepodnikající, o čemž bude kupující informován platformou před realizací objednávky.
- Pro případ odstoupení od smlouvy dle předchozího odstavce, věty první, slouží tištěný formulář, který bude součástí kupujícímu doručeného zboží. Kupující v případě odstoupení od smlouvy bezodkladně, nejpozději však ve lhůtě 14 dnů tento formulář vyplní a vloží do krabice spolu se zbožím, které vrací prodávajícímu a zboží je povinen spolu s formulářem v této lhůtě odevzdat na pobočku přepravce, který zajistí vrácení prodávajícímu.
- Kupující je povinen zboží, v rámci kterého odstoupil od smlouvy dle odst. 6, 7 tohoto článku, věty prvé vrátit pouze nepoškozené zboží, které je nenošené, nepoškozené a v původním originálním obalu s veškerým příslušenstvím (např. výplně bot, ochranný papír apod.). V případě, že vrácené zboží nesplňuje tato kvalitativní kritéria, je oprávněn takto vzniklou škodu započíst oproti kupní ceně, či její části, kterou má prodávající kupujícímu O této skutečnosti je prodávající (prostřednictvím platformy) povinen kupujícího informovat.
- Prodávající vyplatí kupujícímu při odstoupení kupujícího od smlouvy jím uhrazenou kupní cenu (případně poníženou o náhradu škody dle předchozího článku) bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od okamžiku doručení zboží zpět prodávajícímu.
- Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v případě, že se zboží stane nedostupným (např. zboží bylo poškozeno ve skladu) a nebo dojde k vyprodání konkrétního zboží. V takovém případě informuje bezodkladně kupujícího o odstoupení od smlouvy a ve lhůtě 10 dnů od oznámení odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu jím uhrazené finanční prostředky zpět na bankovní účet.
- Platforma se v zastoupení prodávajícího zavazuje dodat objednané zboží v rámci konkrétních pokrývaných států Evropy co nejdříve to bude možné, nejpozději však do 10 dnů.
V.
Práva z vadného plnění, stížnosti a mimosoudní řešení sporů
- Prodávající odpovídá kupujícímu za stav zboží a to tím způsobem, že doručené zboží nemá
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- V případě, že se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvanácti měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží, kdy kupující bere výše uvedené na vědomí.
- V situaci, kdy se u zboží vyskytne vada kupující zvolí způsob řešení reklamace, který následně bez zbytečného odkladu sdělí prodávajícímu a může s ohledem na povahu věci (pokud to bude možné):
- žádat opravu zboží
- žádat přiměřenou slevu z kupní ceny
- odstoupit od kupní smlouvy
- Kupující v návaznosti na předchozí odstavec výslovně uvádí, že s ohledem na unikátnost nabídky platformy, kde zboží nabízejí individuální prodejci zpravidla v jediném kusu limitovaných edic není možné žádat výměnu zboží za nové a tudíž se zavazuje zvolit jinou z možností uvedených v předchozím odstavci.
- Kupující v návaznosti na odst. 4 a 5 tohoto článku bere na vědomí, že v případu zájmu o jiné zboží není s ohledem na více prodejců v rámci jedné platformy uhrazenou kupní cenu za již vrácené zboží oprávněn započítat na zboží jiné a že je v takovém případně nezbytné, aby kupující odstoupil od smlouvy a objednal si jiné zboží, v rámci kterého bude uzavřena nová kupní smlouva.
- Prodávající se zavazuje písemně informovat kupujícího o výsledku reklamace, a to zejména
- V případě stížnosti či dotazu kontaktuje kupující přímo platformu, která ve vztahu prodávající / kupující vystupuje jako zástupce prodávajícího a přebírá na sebe závazky, týkající se zákaznického servisu a vyřizování práv z vadného plnění.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, web: https://adr.coi.cz/cs.
- Prostor pro řešení sporů on-line na webu http://ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů, plynoucích z kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, web: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
VI.
Závěrečná ustanovení
- Rozhodným právem pro posouzení vztahů mezi prodávajícím (zastoupeným provozovatelem) a kupujícím je s ohledem na sídlo provozovatele právo České republiky, přičemž příslušným pro řešení případných sporů je místně a věcně příslušný český soud a to podle sídla provozovatele, což kupující bere souhlasem s obchodními podmínkami výslovně na vědomí.
- V případě, kdy je prodávajícím přímo provozovatel se postupuje dle výše uvedených ustanovení pouze s tím rozdílem, že provozovatel v postavení prodávajícího není nikým při svém právním jednání zastoupen.
- Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.7.2023, přičemž v plném rozsahu nahrazují veškeré předchozí VOP.
V Šestajovicích dne 26.06.2023 TheBeast.cz
KRABS COMPANY s.r.o.,